søndag 27. mai 2007

where soul meets body


Hvor Glommen brer seg baner, sin vei mot havet frem
blant furu og blant graner, der har vi fått vårt hjem.

Og Glommens trygge styrke har merket ferd og sinn

og skogens sus har sunget sitt vemod i oss inn.


Når vestenhimlen gløder i solnedgangens prakt,
og liens løvtrær møter i sin septemberdrakt,

da er vel bygden vakker, dens
skjønnhet gjør deg stum,
da vet vi at vi elsker vårt fagre Elverum.

Elverumssangen - Johan Schulstad.



Fuglar i furuene utafor soveromsvindauget,
småsysken på andre sida av middagsbordet.


Fem timar heime og eg har allereie sprungi berrføtt på skogsstigen, vassa i bekken, nussa K. på hoppbakkestillaset, lesi lokalaviser med ein kaffikopp frå Sparebanken Hedmark i nævan. Og eti is på den velkjende Soppen.


















7 kommentarer:

Anonym sa...

Nå virka du ganske lykkelig. Det er godt. Fortsett.

Jeg har òg eti iskrem der, på soppen.

ia sa...

Lucky you. Du er heldig som er hjemme på ferie. Det skal jeg også, snart snart (det der er en gjentakelse som jeg har glemt hva heter, og jeg trenger jo ikke å gå rundt og huske på det heller!).
Men jeg skal ikke spise is på soppen, for vi har ikke en sånn på øya mi.
Og ikke skal jeg ha småsøsken på andre sida av bordet heller, for han er stor og flytter på hybel og begynner å jobbe før jeg kommer hjem.
Og det spørs om jeg noen gang får en kjæreste som strikker, verken på eller utenfor toget.

Heldige Kristin.

Sommer(?)hilsen fra IA i byen som er eksamensby i bare 37 timer til!

Anonym sa...

Haha. Herlige Karin som strikker ;) Godt å ha deg heime att!

Anonym sa...

Nais. Som i koseleg. Som i koselig. Dette så fint ut. Nyt heimen.

Skogbruksmuseet er jo gøyalt også.

Silje sa...

Soppen! Den er så tøff! En gang skal jeg også spise på den (men til nå har vi aldri hatt tid til å stoppe der). Jeg visste egentlig ikke at det var ved Soppen du bodde.
Jeg har også kjøpt meg strikketøy til å ha på toget. Og så tjuvstartet jeg i går. Det blir veldig stygt, for jeg strikker ujevnt - men hvis det blir et ordentlig plagg av det, skal jeg gå med det selv om det er stygt og kostet mer enn om jeg hadde kjøpt det ferdigstrikket.

Anonym sa...

Betre seint enn aldri: tusen takk for kommentarar alle saman.

You are the bezzt.

Anonym sa...

ma sjekke:)