torsdag 15. november 2012

vassdassvås

Størsteparten av oss hev vassdass i huset og størsteparten av oss gjer i vassdassen, men kva gjer me med vassdassen etterpå? Eller rettare sagt: Kva segjer me at me gjer med dassen?

Det spursmålet hev svive kvilelaust i skallen min fyrr, men no fann eg ut at eg skulde gjera noko åt det. Eg hev høyrt ordlag som «trekkja ned» og «trekkja upp» (det fyrste viser fulla til snøret dei fyrr drog ned (eller det som vert drege ned?), det andre til dingsen me dreg upp), og eg hev høyrt «draga ned». Islendingane segjer «sturta niður». På engelsk heiter det vel «flush (the toilet)». No hev sume vassdassar ein slags knapp, so då gjeld det vel å «trykkja ned».

Same kva: Eg stiller spursmålet fordi eg ein dag brådt vart merksam på at eg sjølv nyttar eit gåtefullt ordlag: «susa upp»

Susa upp! Det hev eg stødt sagt; det er barnelærdom. No hugar det meg å vita kva de segjer. Køyr på!

14 kommentarer:

Jostein Pedersen sa...

Skøl ne!

Unknown sa...

Eg seier "dra ned".

fridtun sa...

Skøl ne! Ja, dét gjev god meining. Dra ned òg.

Takk for svar! No hev eg litt talmateriale.

anonym kjærast sa...

herregud eg anar ikkje kva eg seier! skal gjera ei grundig rundspørjing i den anonyme heimen. godt mogeleg det er "skòla ne".

fridtun sa...

Skòla ne - det hugar meg. Å, anonym kjærast, tenk um eg byrja segja "skjula ned"! Det hadde vore moro.

klåperskan sa...

"skjula ned" gjev inst meining! det er jo heile poenget - få skiten vekk!

Anonym sa...

Anonym mor støttar dottera si.Trekkja ned vert og nytta.Kan elles opplysa om at me omsider har fått nytt lok på oppe-doen.

fridtun sa...

Til lukke med nytt lok! Eg ser fram til å prøva det.

Kristin sa...

Jeg vil nok si "dra ned", men hvis du hadde spurt min datter, vil hun ha sagt: trykke på knappen, men det er kanskje det man gjør når man er 3 år? Og MÅ trykke på alt.

Forresten: Trasketalatut - mobiltelefon. Man trasker rundt med talatuten.
Sprettkønn(korn) - popkorn. Det er korn som spretter.

Fivrelden sa...

Jeg tror jeg sier " skylle ned" Men nå ble jeg veldig i tvil. Jeg må prøve å finne ut hva jeg sier / tenker.

fridtun sa...

Gode namnesyster: Trykkja på knappen rimar bra, i alle fall um det er ein knappdo. Slikt hev me ikkje heime. Visst er det moro med knappar. Eller, i framtidi finst det vel skjermar som ein kann styra dassen med.

Takk for uttydingane! (Eg kom ikkje i mål sjølv.)
Gode ord båe.

Ja, tenk i veg, Fivrelden. :)

Kristin sa...

Det finnes sensorer på doene, det er veldig irriterende, beveger man på seg når man sitter så spyler de ned.
Men for å være ærlig, en skjerm høres merkelig ut, kan man styre hvor "hardt" man kan skylle ned? Eller om de skal sprayes godlukt etterpå?

Jeg liker ordene veldig godt. Leste en gang at nordmenn er så dårlig til å finne opp ord, at islendingene er så mye bedre til det, men synes ordene jeg kom med et er gode alternativer til popkorn og mobiltelefon.

Kviften sa...

Eg nyttar: trekkja i snori, dei noko sjeldsynte gongane eg talar um slikt.

Ganske løgje, med tanke på at eg aldri har nytta ein einaste dass med noko snor å trekkja i.

fridtun sa...

Hehe, ja! Det er vel meir "trekkja i metallstongi" og slikt no. Men eg reknar med at folk flest skynar kva du meiner med "trekkja i snori". Rart med det.